donderdag 1 maart 2012

Drawing Lab #8 en #9

Weer twee drawing labs in één keer... Simpelweg omdat ik vorige week vergeten ben om Lab 8 te plaatsen... Lab 8 was alweer het de laatste opdracht met het thema dieren. Vanaf Lab 9 is het thema mensen... Dat vind ik wel moeilijker... Maar dat is ook wel weer een uitdaging!
Eerst dus Lab 8: Imaginary Creatures.
De bedoeling was dat je met 3 kleuren waterverf strepen maakt op je papier en daarna ga je kijken of je een 'Imaginary Creature' in de strepen ziet. De eerste heb ik gemaakt met waterverf, gesso, pen en nog meer waterverf! De tweede is alleen speelgoedwinkelwaterverf en pen.

Lab 9: Wrong-Handed Portraits
De titel zegt het eigenlijk al. Portretten gemaakt met je 'verkeerde' hand, de hand dus waarmee je normaal gesproken niet tekent of schrijft. De onderstaande twee tekeningen zijn ouwetjes, gemaakt tijdens de online cursus Faces 101 van Carla.



Niet slecht toch? Als je bedenkt dat ze met mijn 'verkeerde' hand zijn getekend!

1 opmerking:

  1. Geweldig! Dat hert is prachtig. Ik heb zelf ook heel veel dingen uit dit boek gedaan en was ook verbaasd over hoe de wrong handed portraits toch nog zeer toonbaar bleken.

    BeantwoordenVerwijderen