dinsdag 6 maart 2012

Inspirend museumbezoek

Het is alweer bijna 2 weken geleden maar toch wil ik het nog even met jullie delen. Tijdens ons bezoekje aan de geweldig gezellige stad Gent (echt een aanrader als je van historische gebouwen, lekker eten, winkelen en mooie musea houdt), hebben we ook een bezoek gebracht aan S.M.A.K., het Stedelijk Museum Actuele Kunst. Ik hou erg van moderne kunst en ik wilde dus graag een bezoekje brengen aan dit museum. Het is echt een geweldige aanrader!

Afbeelding geleend van het S.M.A.K.-blog.

Toen wij er waren was er een tentoonstelling van Nedko Solakov. Een kunstenaar die ik hiervoor nog niet kende, ik ben nog maar een moderne kunst-beginner...) maar die al actief is sinds 1981. De tentoonstelling bestond uit een selectie uit 30 jaar werk van Solakov. Echt super! Ik heb echt gniffelend, en soms zelfs hardop lachend, door het museum begeven.


Na afloop het boek over 30 jaar werk van Solakov besteld, ook dit is meesterlijk! Het boek is wel 3 kilo!! Niet echt een boek wat je even liggend in bed bekijkt maar wel heel inspirerend!

2 opmerkingen: